środa, 19 października 2011

Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa - C.S. Lewis

Tytuł: Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.
Autor: C.S. Lewis
Seria: Opowieści z Narnii
Wydawnictwo Media Rodzina
Stron 181

Opis:
Tuż za drzwiami szafy czworo młodych bohaterów odkrywa tajemiczą krainę.
W Narnii, bo tak właśnie nazywa się ten kraj, panuje zima, ponieważ króluja tam siły zła i ciemności. Bohaterowie będą musieli pomóc mieszkańcom, by znów mogła nastać wiosna.

Moja recenzja:
Opowieści z Narnii należą do moich ulubionych książek. Historia rodzeństwa Pevensie mnie po prostu urzekła. Autor nie zanudza długimi wstępami, co mu bardzo chwalę. Nie ma tony zupełnie niepotrzebnych opisów i to mi się właśnie podoba. Lekka lektura, w sam raz na nudny, jesienny wieczór. Magiczny świat równie realny, jak rzeczywistość, skryty za futrami w szafie, Narnia. Fabuły raczej nie trzeba chyba zbytnio opisywać, Opowieści z Narnii stały się bardzo popularne po wypuszczeniu ekranizacji trzech pierwszych części.  Mało kto teraz nie kojarzy Łucji, Zuzanny, Edmunda, Piotra i pięknego lwa o złotej sierści, Aslana. Najbardziej mnie urzekło w Narnii to, że pomimo tego, że jest to świat bajkowy, kraina ta nie jest nad wyraz wspaniała i władcy nie są idealni, bywają i tacy, którzy są okrutni, żądni krwi i władzy. W pierwszej części poznajemy jedną z nich, Jadis, zwaną także Białą Czarownicą. Sprowadziła ona na Narnię wieczną zimę i tylko rodzeństwo Pevensie może ją obalić. Rozpoczyna się zaciekła walka dobra ze złem. Jak dla mnie książka jest po prostu wspaniała.

Moja ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz